Kaymakamlık bürolarının kuruluşu, bu bürolarda görevli personelin statüsü, görev, yetki ve sorumlulukları; 5442 Sayılı İl İdaresi Kanunu ile 3152 Sayılı İçişleri Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun ilgili hükümlerine dayanılarak hazırlanan 10/09/1988 tarihli Resmi Gazetede yayınlanarak 01/01/1989 tarihinde yürürlüğe giren "Valilik ve Kaymakamlık Büroları Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliği" ile belirlenmiştir.
Aziziye Kaymakamlığı İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü bünyesinde 8 büro oluşmuştur.
- Evrak Bürosu
- İşlemler Bürosu
- İdare Kurulu Bürosu
- Mahalli İdareler Bürosu
- Basın ve Halkla İlişkiler Bürosu
- Afet ve Acil Durum Bürosu Kaymakamlık bürolarının kuruluşu, bu bürolarda görevli personelin statüsü, görev, yetki ve sorumlulukları; 5442 Sayılı İl İdaresi Kanunu ile 3152 Sayılı İçişleri Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun ilgili hükümlerine dayanılarak hazırlanan 10/09/1988 tarihli Resmi Gazetede yayınlanarak 01/01/1989 tarihinde yürürlüğe giren "Valilik ve Kaymakamlık Büroları Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliği" ile belirlenmiştir.
Kaymakamlık Yazı İşleri Müdürlüğünde iş ve işlemler 1 yazı işleri müdürü, 1 şef , 1 bilgisayar işletmeni, 3 veri hazırlama ve kontrol işletmeni tarafından yürütülmektedir.